Blogi

Näin saat lisätehoa Wordpress-sivustoon HubSpotin avulla

Kirjoittanut Ari Paloniitty | 22.3.2019

Wordpress on maailman suosituin sisällönhallintajärjestelmä(CMS) ja iso osa maailman nettisivustoista on tehty sen päälle. Siihen löytyy lukematon määrä erilaisia lisäosia, joiden avulla sivustoa ja sen toimintoja voidaan muokata lähes rajattomasti. HubSpotin käyttö ja suosio on hyvässä kasvussa, ja siinä on kattavat ominaisuudet markkinoinnin automaatioon ja asiakkuudenhallintaan. Tässä artikkelissa keskitytään pääosin siihen mitä HubSpotin ilmainen CRM-lisenssi yhdistettynä Wordpressiin tarjoaa ja miten pääset siinä alkuun.

 

HubSpot CRM Freen integrointi osaksi Wordpress-sivustoa

HubSpotista on saatavilla täysin ilmainen CRM-lisenssi, joka sisältää asiakkuudenhallinnan perustoiminnot. Se on laajennettavissa tarpeiden mukaan eri tasoisilla maksullisilla lisensseillä, aina täydelliseksi markkinoinnin automaatiojärjestelmäksi asti.

HubSpot-integraation avulla voidaan toteuttaa Wordpress-sivustolle inbound-markkinoinnin toimintoja sekä tehostaa liidien generointia, ja yhdistää sivuston toiminnot osaksi CRM:ää. Sivuston kävijöitä voidaan palvella entistä paremmin sekä kääntää liidejä asiakkaaksi. Kaikki asiakastieto on tallessa yhdessä paikassa ja erilaisia myyntikampanjoita on helppo toteuttaa ja niiden toimivuutta seurata.

 

HubSpot CRM Free sisältää muun muassa:

  • Ilmainen asiakkuudenhallintajärjestelmä
  • Aidosti aina ilmainen eli ei pelkkä kokeilujakso
  • Rajoittamaton käyttäjämäärä
  • Jopa miljoonan kontaktin hallinta
  • Lomakkeet, jotka voi integroida yrityksen sivustolle
  • Live Chat ja Bot, jotka voi integroida yrityksen sivustolle
  • Email-integraatio Gmailin ja Outlookin kanssa
  • Hyvä perustason CRM, joka on laajennettavissa eritasoisilla maksullisilla lisensseillä

 

Ominaisuuksista lisätietoa: https://www.hubspot.com/pricing/crm

 

Lomakkeiden integraatiot

Lomakkeen voi tehdä helposti HubSpotin lomaketyökalulla, ja lisätä Wordpress-sivustolle upotuskoodin avulla. Tällöin itse lomake sijaitsee HubSpotissa mutta se on käytettävissä Wordpress-sivustolla. Sivuston kävijät voivat täyttää lomakkeen ja esimerkiksi tilata uutiskirjeen. Lomakkeelle syötetyt tiedot tallentuvat HubSpotin CRM:ään talteen ja näin saadaan generoituja uusia liidejä. HubSpotin kautta voidaan myös seurata esimerkiksi lomakkeiden käyttäjämääriä ja konversioastetta.

Live Chat -integraatiot

HubSpot CRM Free sisältää Live Chatin, joka on helppo ottaa käyttöön ja integroida Wordpress-sivustolle upotuskoodin avulla. Tämä tuo sivuston alareunaan chat-ikkunan jonka kautta sivustokävijät voivat keskustella esimerkiksi asiakaspalvelun tai teknisen tuen kanssa. Sen ulkonäköä voidaan kustomoida jonkin verran. Sen kautta tulleet viestit näkyvät HubSpotissa, jossa myös livekeskustelut käydään. Viestit myös luonnollisesti jäävät talteen sekä yhteystiedot CRM:ään.

 

Bot-integraatiot

Botti on vähän kuin live chat, mutta täysin automaattisesti toimiva sellainen. Eli väsymätön asiakaspalvelija joka ei tarvitse palkkaa eikä jatkuvaa läsnäoloa. Siihen voidaan määrittää valmiiksi erilaisia kysymyksiä ja niihin vastausvaihtoehdot tai vapaamuotoiset vastaukset. Vastauksista riippuen keskustelu voi edetä erilaisia kysymyspolkuja pitkin. Bottia voidaan hyödyntää moneen tarpeeseen, esimerkiksi auttamaan asiakasta teknisissä asioissa, tekemään hintalaskelmia erilaisista tuotteista ja palveluista sekä niiden yhdistelmistä, varaamaan tapaamisia, selvittämään asiakkaan tarpeita, yms.

HubSpotissa botit luodaan samaan tapaan kuin live chatit, ja myös integrointi Wordpressiin toimii samalla tavalla. Bottien toimintalogiikka toki vaatii enemmän miettimistä ja työstöä, jotta automatiikka toimisi järkevällä ja asiakasta hyödyttävällä tavalla. Bottien kanssa käydyt keskustelut myös luonnollisesti jäävät talteen ja niiden kautta tulleet liidit tallentuvat CRM:n kontakteihin.

 

Mitä maksulliset HubSpot lisenssit tuovat lisää?

Ilmainen CRM Free sisältää perustason työkaluja joilla pääsee hyvin alkuun. HubSpot on kuitenkin laajennettavissa täydelliseksi markkinoinnin automaatiojärjestelmäksi, joka sisältää kaiken tarvittavan liikenteen ja liidien luomiseen, liidien hoivaamiseen sekä asiakkaiden ilahduttamiseen. HubSpot sisältää mm. näitä työkaluja: nettisivusto, blogi, hakukoneoptimointi (SEO), laskeutumissivut, email-markkinointi, automatisoidut hoitomallit. 

 

Lisätietoa HubSpot-toteutuksista: https://www.blinkhelsinki.fi/palvelut/hubspot-toteutukset

Lisätietoa markkinoinnin automaatiosta: https://www.blinkhelsinki.fi/palvelut/markkinoinnin-automaatio 

 

Miten pääset alkuun? Soita meille (+358 207792100) tai ota yhteyttä niin mietimme yhdessä millainen ratkaisu sopii yrityksellenne parhaiten!