Bitit huhkivat silloinkin, kun me lomailemme. Digitaalinen maailma ei lepää eikä internetillä ole aukioloaikoja.
Jossain on aina joku sysäämässä bittejä liikkeelle - kuluttamassa, lukemassa tai katsomassa vaikka sinä tai minä pitäisimmekin taukoa. Riippumatta siitä nouseeko naapurin leipuri avaamaan myymälänsä etuovea, onko tuttu kalastaja passissa aamuisella kauppatorilla tai olemmeko itse sormi herkkänä meilin äärellä, tapahtuu joka hetki niin paljon, että sitä on vaikea käsittää.
Hahmotuskykymme horisontissa asioilla on alkuja ja loppuja. Asiat tapahtuvat arjen sykleissä ja mukailevat omia levon ja sykkimisen rytmejämme. Tai siltä se tuntuu.
Siltä se lakkaa tuntumasta, kun katsomme lähipiiriämme kauemmas. Jossain on aina joku hereillä ja halukas tutkimaan asioita, etsimään mahdollisuuksia ja vertailemaan vaihtoehtoja.
Joka sekunti:
- Maailmassa tehdään 67 701 Google-hakua
- 4 ihmistä hakee Googlesta ohjeita twerkkaamiseen
- Internetissä siirtyy tietoa 58 230 gigatavun verran
- YouTube-videoita katsotaan 74 310 kertaa
- Sähköposteja lähetetään 2 702 131 kpl
- Instagramiin ladataan 852 kuvaa
- Tinderissä tehdään 283 swaippausta
- Whatsappissa lähetetään 486 111 viestiä
- Uber tilataan 12 kertaa
- 6 uutta Facebook-profiilia luodaan
- Facebookissa tehdään 41 000 status-päivitystä
- Facebookissa tykätään 469 445 kertaa
- eBay saa sisään 680 dollarin edestä ostoja
- Amazon kuljettaa 35 ostosta tilaajilleen
- 3 Barbia löytää uuden omistajansa
Huh.
Mutta miten markkinointi ja myynti voisi elää nykyistä enemmän tuossa internetin maailmassa kuin aikaan ja paikkaan rajatussa offline-maailmassa? Jos kampanjoilla ei olisikaan alkuja eikä loppuja? Jos markkinoinnilla ja myynnillä ei olisikaan vapaapäiviä? Jos se skaalautuisi vapaasti? Palvelisi kohdeyleisöjään silloinkin, kun ihmiset ovat lomalla?
Siitä mietittävää lomapäivien inspiraatioksi!
BTW, suomalaisia kiinnostaa Google-hakujen perusteella flossaus 1,2 kertaa enemmän twerkkaus
ks. https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&geo=FI&q=%2Fm%2F0pb6624,flossaus
---
LÄHTEET:
https://www.unboxingdeals.com/one-second-of-internet/
http://www.journalistate.com/entertainment/11-shocking-things-happen-every-second
http://www.internetlivestats.com/one-second/#google-band
https://android523.wordpress.com/2016/04/29/what-happens-on-the-internet-in-60-seconds/
Antti Tolonen
Antti on Blink Helsingin toimitusjohtaja. Hänellä on pitkä kokemus niin kotimaisten kuin kansainvälistenkin yritysten markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun kehittämisessä. Antti auttaa yrityksiä luomaan dataohjattavia markkinoinnin, myynnin ja kasvun malleja.