Bitit huhkivat silloinkin, kun me lomailemme. Digitaalinen maailma ei lepää eikä internetillä ole aukioloaikoja.
Jossain on aina joku sysäämässä bittejä liikkeelle - kuluttamassa, lukemassa tai katsomassa vaikka sinä tai minä pitäisimmekin taukoa. Riippumatta siitä nouseeko naapurin leipuri avaamaan myymälänsä etuovea, onko tuttu kalastaja passissa aamuisella kauppatorilla tai olemmeko itse sormi herkkänä meilin äärellä, tapahtuu joka hetki niin paljon, että sitä on vaikea käsittää.
Hahmotuskykymme horisontissa asioilla on alkuja ja loppuja. Asiat tapahtuvat arjen sykleissä ja mukailevat omia levon ja sykkimisen rytmejämme. Tai siltä se tuntuu.
Siltä se lakkaa tuntumasta, kun katsomme lähipiiriämme kauemmas. Jossain on aina joku hereillä ja halukas tutkimaan asioita, etsimään mahdollisuuksia ja vertailemaan vaihtoehtoja.
Huh.
Mutta miten markkinointi ja myynti voisi elää nykyistä enemmän tuossa internetin maailmassa kuin aikaan ja paikkaan rajatussa offline-maailmassa? Jos kampanjoilla ei olisikaan alkuja eikä loppuja? Jos markkinoinnilla ja myynnillä ei olisikaan vapaapäiviä? Jos se skaalautuisi vapaasti? Palvelisi kohdeyleisöjään silloinkin, kun ihmiset ovat lomalla?
Siitä mietittävää lomapäivien inspiraatioksi!
BTW, suomalaisia kiinnostaa Google-hakujen perusteella flossaus 1,2 kertaa enemmän twerkkaus
ks. https://trends.google.com/trends/explore?date=now%207-d&geo=FI&q=%2Fm%2F0pb6624,flossaus
---
LÄHTEET:
https://www.unboxingdeals.com/one-second-of-internet/
http://www.journalistate.com/entertainment/11-shocking-things-happen-every-second
http://www.internetlivestats.com/one-second/#google-band
https://android523.wordpress.com/2016/04/29/what-happens-on-the-internet-in-60-seconds/