Brändi ja identiteetti -palvelut yrityksille
Vahva brändi erottaa yrityksesi muista ja houkuttelee niin asiakkaita, kumppaneita kuin työntekijöitäkin. Kun yrityksesi tarvitsee uuden brändin tai vanha brändi kaipaa kirkastamista, autamme kiteyttämään brändin ytimen ja luomme kaikki elementit, joita liiketoimintaasi tukeva brändi tarvitsee.
Tee bränditesti ja kuule, mitä brändigurulla on kerrottavanaan
Vahva brändi edistää yrityksen liiketoimintaa
Brändissä kaikki yritykseen liittyvät odotukset, kokemukset ja tarinat yhdistyvät vastaanottajien omiksi mielikuviksi – olivat ne millaisia hyvänsä. Tästä syystä yrityksen kannattaa pyrkiä rakentamaan näitä mielikuvia haluttuun suuntaan.
Yhtenäisen ja erottuvan brändin luominen tai uudistaminen vaatii panostuksia kaikilla brändin rakentamisen osa-alueilla. Tavoitteena on, että brändin tarina, äänensävy ja visuaalisuus noudattavat samaa linjaa kaikissa digitaalisissa kanavissa sekä fyysisissä kohtaamispisteissä. Näin brändi ohjaa koko yrityksen toimintaa.
-
Brändi vaikuttaa yrityksen liiketoimintaan, tunnettuuteen ja maineeseen
-
Vahva brändi tuottaa asiakkaalle lisäarvoa ja erottaa yrityksen kilpailijoista
-
Haluttu brändi madaltaa ostokynnystä ja hinnan vaikutusta ostopäätöksiin
-
Brändimielikuvan kehittäminen edellyttää tekoja ja viestintää
Brändin menestyssuunnitelman rakentaminen
Brändin menestyssuunnitelma pohjautuu yhdessä luotuun tilannekuvaan, jonka yhteydessä kartoitamme erottumisen mahdollisuudet. Suunnitelma sisältää kaiken tarvittavan alkaen brändistrategiasta ja brändi-identiteetin määrittelystä aina brändiohjeeseen ja brändin jalkautukseen eri kohtaamispisteissä.
Menestyssuunnitelma sopii sekä uuden että uudistettavan brändin rakentamiseen. Yritysbrändin lisäksi Blinkin menestyssuunnitelma-prosessi voidaan räätälöidä myös tuote- ja palvelubrändien kehittämistä varten. Brändin kirkastaminen voidaan sisällyttää myös laajempaan palvelukokonaisuuteen, esimerkiksi verkkosivuprojektin toteutukseen.
Brändin rakentamisen vaiheita ovat
- Tilannekuva-workshop, jossa selvitämme brändin lähtötilanteen ja kohderyhmät sekä tavoitteet ja erottumisen mahdollisuudet.
- Menestyssuunnitelma, jossa kiteytämme brändistrategian, arvolupauksen ja brändin tarinan sekä identiteettiin kuuluvan nimisuunnittelun, puhetavan, kuvakielen, värimaailman ja typografian ja näitä kuvaavan brändiohjeen.
- Brändin jalkautus, jossa määrittelemme, miten brändi käyttäytyy eri kohtaamispisteissä ja luomme tarvittavat markkinointiviestinnän, sisältömarkkinoinnin, mainonnan ja myynnin toimenpidesuunnitelmat.
- Brändin mittaaminen, jossa seuraamme ja analysoimme brändiuudistuksen yhteydessä määriteltyjä mittareita voidaksemme arvioida toimenpiteiden onnistumista.
Esimerkkejä brändien rakentamisesta
-
- SEO
- Gameplan
- Brändiuudistus
- GUI design
- Digimarkkinointi
- Mainonta
- Inbound-markkinointi
Kahdeksasta brändistä tuli yksi
-
- SEO
- Gameplan
- Brändiuudistus
- Digimarkkinointi
- Inbound-markkinointi
Kirkkaampi brändi, enemmän asiakkaita
Viisi syytä uudistaa yrityksen brändi
Brändin ja identiteetin uudistaminen voi olla tarpeen monesta syystä. Kyseessä on iso ja innostava päätös, jolla saavutetaan monia hyötyjä. Uudistuminen vaatii kuitenkin myös paljon työtä ja omistautumista läpi koko organisaation.
-
Yrityksen erottuminen ja kilpailukyky vahvistuvat
-
Yrityksen vetovoima kasvaa ja ostokynnys madaltuu
-
Haluttu brändi on ponnahduslauta toiminnan laajentamiselle
-
Vahva brändi sitouttaa ja motivoi myös henkilöstöä
-
Brändi näyttää ja kuulostaa samalta kaikissa kanavissa
Tietoa yrityksen brändin rakentamisesta
Perehdy tarkemmin brändin merkitykseen sekä brändin rakentamiseen tai uudistamiseen! Tutustu brändisisältöihin ja tiedät, mitä brändistrategian luominen ja brändin jalkauttaminen tarkoittavat. Ota myös rohkeasti yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää esimerkiksi brändin menestyssuunnitelman laatimisesta.
Katso myös
-
Mainonta ja markkinointiviestintä
Markkinointiviestintä on yrityksen käyttämä tapa viestiä tuotteistaan tai palveluistaan kohderyhmilleen tehokkaalla tavalla. -
Sisällöntuotanto
Sisällöntuotanto on olennainen osa markkinointia ja yrityksen brändin rakentamista. Se tarjoaa asiakkaille arvokasta tietoa eri sisältöformaateissa.