Ohita navigaatio

Bränditarina kirkastamaan kommunikointia

Blue Lake Communications on nopeasti kasvanut, moderni turva- ja tietotekniikan palveluita tarjoava konserni. Kasvun ja laajenevan tarjoaman myötä BLC:n brändi ja tapa kommunikoida kaipasivat kirkastusta.

BLC sivusto tabletilla

Identiteetti, markkinoinnin konsepti ja palvelumuotoilu

Kiteytimme BLC:lle bränditarinan, joka positioi brändin selkeämmin omaan tunnistettavaan lokeroonsa. Tunnistimme keskeisimmät ostajapersoonat ja heidän ostopolkunsa kohtaamispisteineen. Terävöitimme brändin ja kommunikaatiokonseptin palvelemaan määriteltyjä ostajapersoonia. Loimme BLC:lle uudenlaisen, aktiivisemman ja palvelevamman tavan kommunikoida ja käyttäytyä. BLC:n uusi tehtävä on olla opas IT- ja Turva-alan metsiköissä. BLC auttaa ja opastaa asiakkaitaan ICT-maailmassa, joka muuttuu päivä päivältä monimutkaisemmaksi ja vaikeaselkoisemmaksi.

Visuaalinen identiteetti

Moni alan yritys on kokonaan tai osittain ulkomaisessa omistuksessa. BLC:n visuaalinen identiteetti suunniteltiin vahvasti suomalaisuuden ympärille. Kuvamaailma tukee samaa viestiä ja sitoo luontevasti yhteen ajatuksen suomalaisuudesta ja toisaalta lupauksen siitä, että BLC opastaa asiakkaitaan tieto- ja turvatekniikan haasteissa. Opastamisen ajatus näkyy myös kartoista tutussa topografisessa kuviossa, jota hyödynnetään laajasti eri jalkautuksissa verkkopalveluista esitteisiin ja tuoteoppaisiin.

Palvelumuotoilu

Uudistus konkretisoitui ensimmäisenä verkkopalvelun suunnittelussa. Tehtävä oli haastava, sillä konsernilla oli neljä liiketoimintayhtiötä ja jokaisella omat, erilaiset tapansa, taustansa ja verkkopalvelunsa. Workshopit eri yksiköiden johdon ja markkinointi-ihmisten kanssa auttoivat työryhmää tunnistamaan tyypilliset asiakaspersoonat ja olennaisimmat palvelukohtaamiset. Laajan sisältösuunnittelu-, käyttöliittymäkonseptointi- ja betatestausprojektin kautta saimme juostua kasaan ryhdikkään palvelun, joka mahdollistaa markkinointiautomaation, sisältömarkkinoinnin ja modernin digitaalisen viestinnän tekemisen tehokkaasti.

Botti

Konseptoimme ja toteutimme BLC:lle myös Beltsi-botin, tekoälyä hyödyntävän chatbotin, joka tekee IT- ja turvapalveluiden ostamisesta ennennäkemättömän helppoa ja ajasta riippumatonta. Botti madaltaa yhteydenoton kynnystä, mahdollistaa ostamisen suoraan verkosta ja generoi liidit suoraan CRM:ään. www.blc.fi

BLC chatbot

"Blink Helsingin proaktiivinen tekeminen ja into kehittää BLC:tä näkyi ja tuntui heti ensimetreiltä. He ymmärsivät heti mitä tarvitsemme. Vedimme useita workshopeja Blinkin johdolla eri yksiköidemme kanssa ja pohdimme asiakkaitamme ja tarjoamaamme. Opas-ajattelu upposi koko henkilökuntaamme, helpotti palveluiden rakentamisessa, liiketoimintamme paketoimisessa ja sen kommunikoimisessa. Uuden verkkosivuston kautta alkoi lähes heti tulla aiempaa enemmän uusia liidejä, tarjouspyyntöjä ja yhteydenottoja."

Jussi Rossi BLC-konsernin markkinointijohtaja
Apua markkinointiin?

Ota yhteyttä tai varaa aika tapaamiselle

Antti Tolonen Toimitusjohtaja antti@blinkhelsinki.fi 050 348 0347