Kuinka moninkertaistaa tulokset kolmessa kuukaudessa
Rakennusalan työvoimavuokraukseen erikoistunut Briko Oy muuttui 3.4.2017 Boltiksi. Boltin tavoitteena oli mullistaa rakennusalan manuaalinen ja tehoton henkilöstövuokraus tuomalla työsuhteen kaikki osa-alueet mobiiliapplikaatioon. Applikaation kautta työnjohtajat pystyvät suoraan tilaamaan tekijöitä työmaalle ja työntekijät pystyvät selaamaan työpaikkoja.
Vastaavasti kuten Uberissa, voivat osapuolet arvioida tähdillä toisiaan, jolloin parhaat tekijät nousevat suositusten kautta ja saavat helpommin töitä ja pystyvät pyytämään parempaa liksaa. Samoin työnjohtajat voivat valikoida työmailleen hyväksi osoittautuneita tekijöitä. Rakennusalan rekrytointi muuttuu näin paljon entistä reilummaksi ja läpinäkyvämmäksi.
Bolt valitsi Blink Helsingin kumppanikseen suositusten perusteella. Haasteena oli luoda kokonaan uusi brändi ja lanseerata se siten, että perinteinen rakennusala ja sen työntekijät omaksuvat Boltin käyttöönsä. Lyhyessä ajassa haluttiin saada paljon applikaatiolatauksia ja ennätysmäärä uusia työhakemuksia sisään.
Luovat ratkaisut
Bolt haastaa alan muut toimijat yhdistämällä rakennusalan työt ja työvoiman tavalla, joka parantaa merkittävästi rakennusalan oikeudenmukaisuutta. Suunnittelimme Boltille brändi-identiteetin ja jalostimme sen kaikkiin kohtaamispisteisiin. Boltin lupaukseksi kiteytettiin ”Uuden työn aika”.
Markkinointi- ja myyntimalli tukeutui voimakkaasti sisältömarkkinointiin ja markkinointiautomaatioon. Määrittelimme aluksi ostajapersoonat motiiveineen ja tarpeineen, minkä jälkeen kullekin persoonalle rakennettiin hoitomallit ja aktivointipolut palvelupolun eri vaiheisiin. Rakensimme sisältömarkkinointistrategian, jonka mukaisesti ajoimme työntekijöitä ja asiakkaita liittymään Boltiin. Suunnittelimme ja tuotimme eri muotoista sisältöä liikuvasta kuvasta blogiteksteihin, joita optimoitiin dataan pohjautuen projektin edetessä. Neljällä kielellä Hubspotin ylle rakennettu verkkosivusto suunniteltiin räätälöidysti kullekin määritellylle persoonalle.
Suunnittelimme mainonnan linjan valittuihin medioihin sekä lisäksi suuren määrän erilaisia Point-of-Sales -jalkautuksia manuaaleista vaatteisiin ja promoautoon. Rakensimme taktisen Facebook-, hakusana- ja display-mainonnan konseptit, jotka ohjasivat työntekijöitä tutustumaan ja lataamaan sovellusta. www.bolt.works
Tulokset
Verkkosivujen liikenne kasvoi edellisvuoden vastaavista luvuista +191% ja konversiot toimenpiteeseen +146%. Website Grader -työkalulla Boltin sivusto sai suorituskyvystä 27/30, mobiliteetista 30/30 SEO:sta 30/30 ja turvallisuudesta 10/10 arvosanat.
Vuoden 2017 kesällä Boltin liikevaihto oli ennätysvauhdissa.
-
+ 1 % Enemmän tilauksia
-
+ 1 % Enemmän työhakemuksia
-
+ 1 % Konversiot toimenpiteeseen
Bolt on rakennusalan työvoimavuokraukseen keskittynyt teknologiayhtiö, jonka Bolt-mobiilipalvelu yhdistää rakennusalan työt ja työvoiman uudella tavalla.
-
- SEO
- Gameplan
- Brändiuudistus
- Digimarkkinointi
- Inbound-markkinointi
Kirkkaampi brändi, enemmän asiakkaita
-
- Verkkosivustoprojektit
- HubSpot
- SEO
- Gameplan
- Brändiuudistus
- GUI design
- Inbound-markkinointi
- Some
Kuinka kasvattaa liidien määrä +260% ?
-
- Verkkosivustoprojektit
- HubSpot
- SEO
- Gameplan
- Brändiuudistus
- GUI design
- Inbound-markkinointi
- Järjestelmäintegraatio
Ketterästi oikeiden kohderyhmien hankintalistalle