Tehtävänä kestävää kasvua tuottava markkinointi
Hoivarakentajat haki kasvunsa tueksi omaa ajatteluaan haastavaa markkinointikumppania. Tärkein tehtävämme on varmistaa, että yrityksen viesti on selkeä ja että se puhuttelee tärkeimpiä kohderyhmiä. Lisäksi ohjaamme markkinoinnin toimenpiteitä jatkuvan kehittämisen periaatteella koko ajan kertyvään dataan perustuen.
Hoivarakentajien tavoitteita keväällä 2023
-
Kilpailijoista erottuminen
-
Uudet kontaktit ja liidit
-
Verkkosivuston optimointi ja käyttäjäystävällisyys
-
Uutiskirjeen uudistaminen
-
Somenäkyvyyden vahvistaminen
Viesti selkeytyi ja puhuttelee oikeita kohderyhmiä
Rakensimme Hoivarakentajien menestyssuunnitelman ostajapersoona- ja palvelupolkuworkshopeissa saadun asiakasymmärryksen sekä asiakkaan määrittelemien tavoitteiden pohjalta.
Yhteistyön ensimmäisen vuoden aikana keskityimme viestin ja brändi-ilmeen kirkastamiseen. Loimme myös perustan dataohjattavalle markkinoinnille. Oikea kehityssuunta konkretisoituu uudistettujen verkkosivujen ja mainonnan tuloksissa.
Tulokset *)
-
+ 1 % Verkkosivukonversiot orgaanisen haun kautta tulevasta liikenteestä
-
+ 1 % Verkkosivukonversiot hakumainonnan kautta tulevasta liikenteestä
-
- 1 % Hakumainonnan kautta tulleen konversion hinta
-
+ 1 % LinkedIn-seuraajien määrä
*) Tarkastelujakso kesäkuu – marraskuu 2023 vs. joulukuu 2022 – toukokuu 2023
Näkemyksellinen kumppanuus kehittyy jatkuvasti
Blink Helsinki vastaa Hoivarakentajien markkinoinnin suunnittelusta, toteutuksesta ja tuloksellisuudesta. Tarpeen mukaan joustava yhteistyö etenee sujuvasti ja sitä ohjataan säännöllisissä asiakaspalavereissa. Kun markkinoinnin perusta rakennettiin kuntoon vuonna 2023, seuraavien vuosien tavoitteissa ja toimenpiteissä on varaa kurottaa yhä korkeammalle.
Perustana erottuva viesti ja brändin kirkastaminen
Hoivarakentajien pääkohderyhmä koostuu kasvuhakuisista sosiaali- ja terveysalan sekä varhaiskasvatusalan palveluyrityksistä. Hoivarakentajien tavoitteena on asiakkaiden menestyminen ja rakennusten käyttäjien hyvinvointi. Tavoitteeseen päästään rakentamalla yhdessä tulevien käyttäjien kanssa suunniteltuja aisti- ja ympäristöystävällisiä hirsihoivakoteja, -palvelukoteja ja -päiväkoteja.
Selkeytimme Hoivarakentajien asiakaslupauksen muotoon Hyvä kasvaa yhdessä. Lisäksi Hoivarakentajien ainutlaatuinen kokonaisratkaisu sai nimen Tunnehirsi. Viestin kirkastamisen lisäksi hioimme brändin visuaalista ilmettä kustannustehokkalla tavalla. Logo säilyi ennallaan, mutta tarkensimme mm. brändivärien käyttöä ja kuvausohjetta.
Verkkosivusto uudistettiin HubSpot-alustalle
Uudistimme verkkosivuston kokonaan samalla kun siirsimme sen WordPressistä HubSpot-alustalle. Sivuston rakenteen, sisältöjen ja kävijäkokemuksen suunnittelussa huomioimme erityisesti tärkeimmät kohderyhmät ja hakukoneoptimoinnin. Lisäksi varmistimme sivuston käytettävyyden ja teknisen hakukoneoptimoinnin.
Sivuston ensimmäinen versio julkaistiin kesäkuussa 2023, vain pari kuukautta suunnittelun aloittamisen jälkeen. Tämä oli mahdollista kahdesta syystä. Ensinnäkin nopeutimme sivuston suunnittelu- ja toteutusprosessia Blinkin kehittämien Figma-suunnittelujärjestelmän sekä HubSpot-verkkosivuteeman avulla. Tämän lisäksi laajennamme sivustoa ja parannamme sen tuloksia jatkuvasti ketterän sivustokehityksen periaatteella.
Monipuolinen sisältömarkkinointi ylläpitää kiinnostusta
Sisältöjen suunnittelussa keskitymme Hoivarakentajien kohderyhmiä kiinnostaviin aiheisiin. Analysoimme ja optimoimme sisältöjä, hakukonemainontaa ja sosiaalisen median mainontaa jatkuvasti niiden vaikuttavuuden parantamiseksi.
Tuotamme verkkosivuille suunnitelmallisesti uusia sisältösivuja, artikkeleita, asiakastarinoita sekä ladattavia oppaita ja inspiraatiokirjoja. Saatamme ne kohderyhmien tietoisuuteen avainsana-analyysien, uutiskirjeiden, sosiaalisen median postausten sekä mainonnan keinoin. Verkkosivu-uudistuksen kylkiäisenä siirsimme uutiskirjeiden hallinnan Mailchimpistä HubSpotiin.
Hoivarakentajat on myös aktiivinen esiintyjä alan tapahtumissa. Siksi yhteistyöhön kuuluu myös esiintymisten sparrausta ja esitysmateriaalien suunnittelua. Hyvä esimerkki Hoivarakentajien kumppanuuksia vahvistavista toimenpiteistä on asiakkaiden hanketiedotteisiin osallistuminen Blinkin tuella.
Hoivarakentajat on Suomen suurin julkinen hirsirakentaja ja vastuullisen rakentamisen edelläkävijä. Yritys auttaa hoiva- ja varhaiskasvatusyrityksiä kohti kestävää, kannattavaa kasvua vetovoimaisilla hirsirakennuksilla, jotka tuovat työntekijöitä ja asiakkaita.
Tarvitsetko sinäkin osaavan ja sparraavan markkinointikumppanin?
Ota yhteyttä tai varaa aika kalenteristani!
Samuli
Growth Manager
+358 400 394 842
samuli@blinkhelsinki.fi
Tutustu myös muihin referenssitarinoihin
-
- SEO
- Gameplan
- Brändiuudistus
- GUI design
- Digimarkkinointi
- Mainonta
- Inbound-markkinointi
Kahdeksasta brändistä tuli yksi
-
- Verkkosivustoprojektit
- HubSpot
- SEO
- Gameplan
- Brändiuudistus
- GUI design
- Inbound-markkinointi
- Some
Kuinka kasvattaa liidien määrä +260% ?