Ohita navigaatio

Miten suomalainen teollisuus pidetään kilpailukykyisenä?

Suomalaisen teollisuuden tulevaisuus on kiinni kilpailukyvyistä ja osaamisesta. Webinaari herätteli yhteiskunnallista keskustelua, sai teollisuusalan päättäjät tutustumaan yhteistyörobotteihin sekä kasvatti Machine Toolin tunnettuutta.

Järjestimme 7.10.2021 teollisuusalan päättäjille suunnatun virtuaalitapahtuman, jossa pureuduttiin suomalaisen teollisuuden kilpailukyvyn, alan tulevaisuuden näkymiin ja kipukohtiin. Lisäksi tapahtumassa lanseerattiin Machine Toolin uudet TSI-yhteistyörobottisolut.

  • Onnistuneen tapahtuman toteuttaminen teollisuuden päättäjille.
  • Kohderyhmälle tarkasti hiottu ja kiteytetty pitkäikäinen konsepti.
  • Asiakkaalle vahvemmin jalansijaa alan markkinajohtajana
  • Uusia prospekteja ja liidejä tehokkaan markkinoinnin avulla.

Tulokset

Tulokset visualitoituna
  • + 1 % Osallistuneita yli tavoitteen
  • + 1 % Osallistujamäärän kasvu
  • + 1 Uusia liidejä

Palvelut

  • Konseptointi
  • Markkinointi
  • Webinaarin toteutus

Tavoitteet

Päätavoitteena oli kerätä webinaariin teollisuuden päättäjiä ja kasvattaa mielikuvaa Machine Toolista yhteistyörobotiikan markkinajohtajana Suomessa. Samalla halusimme luonnollisesti tavoittaa uusia prospekteja.

Toteutimme webinaarin ja siihen johtavan kampanjan nopeassa aikataulussa – briiffistä h-hetkeen oli vain 5,5 viikkoa. Tästä huolimatta tavoite oli kunnianhimoinen 200 ilmoittautumista.

case-roboloikka-laite

Konsepti

Kattokonseptiksi syntyi ROBOLOIKKA

Sanaleikissä toisiinsa sulautuvat saumattomasti robotiikka ja teollisuuden kilpailukykyloikka.

Visuaalisena esikuvana oli Michelangelon kuuluisa fresko Aatamin luominen. Ajatus oli vitsikkään pompöösi ja tarjosi jotain tunnistettavaa ja huomiota herättävää. Myös teoksen tulkinta tuki ratkaisua.

Vuonna 1990 nimittäin yhdysvaltalainen lääkäri Frank Meshberger tulkitsi maalauksessa esitettävän ihmisaivoja – Meshberger uskoi maalauksen kuvastavan kuinka Jumala antaa Aatamille älykkyyden.

Me halusimme lahjoittaa älykkyyden suomalaiselle teollisuudelle ja yhteistöroboteille.

Mainonta ja tapahtuman toteutus

Tapahtuman mainonta-aika oli 3 viikkoa – tänä aikana seurasimme ja optimoimme kampanjoita aktiivisesti. Mainonnassa hyödynsimme Machine Toolin omaa uutiskirjerekisteriä sekä sosiaalista mediaa.

Asetettu tavoite täyttyi parissa viikossa aikana, mutta päätimme jatkaa mainontaa tapahtumaan saakka.

Viimeisten päivien aikana saimme vielä 110 uutta ilmoittautumista.

Keräsimme ilmoittautumiset Roboloikka kampanjasivulla. Samalla kysyimme myös mikä yhteistyörobotiikassa eniten kiinnostaa.

Itse tapahtuman toteutimme yhdessä kumppanimme Pioneeri Productionin kanssa.

Jaoimme tapahtuman jälkeen tallenteen sähköpostitse kaikille ilmoittautuneille. Tallenne oli mahdollista tilata myös Machine Toolin verkkosivustolta. Lähetimme kaikille ilmoittautuneille lisäksi myynnin follow-up viestin viikon jälkeen tapahtumasta.

case-mt-aineistot
case-mt-video

Roboloikka-konsepti osui niin hyvin asian ytimeen, että päätimme hyödyntää sitä viestinnässämme myös jatkossa. Tapahtuman tavoitteetkin ylittyivät selvästi!

Veli-Matti Svahn Business Development Manager

Luodaanko teillekin menestyskonsepti?

Blink_cta_moduuli_background-05
  • Ostajapersoonien määritys

    Ostajapersoonien määritys

    Ostajapersoonien määrityksen avulla tunnet asiakkaasi paremmin, tiedät kenelle markkinoit ja miksi, vaikutat kohdeyleisöösi ja luot konkreettista myyntiä.

  • Brändi ja identiteetti

    Brändi ja identiteetti

    Brändin rakentaminen ja ylläpitäminen ovat tärkeä osa yrityksen markkinointia ja liiketoiminnan kasvustrategiaa. 
  • Sisällöntuotanto

    Sisällöntuotanto

    Sisällöntuotanto on olennainen osa markkinointia ja yrityksen brändin rakentamista. Se tarjoaa asiakkaille arvokasta tietoa eri sisältöformaateissa.