Yale Doorman -lanseeraus
Abloy lanseerasi uuden ja edullisen älylukon. Lanseerauskampanjan tavoitteena oli saada lapsiperheet ja kodinrakentajat innostumaan täysin uudenlaisesta lukosta. Yale Doorman vietiin kansan pariin, jotta mahdollisimman moni pääsi kokeilemaan lukon käyttöä itse.
Yhteistyömme Abloyn kanssa alkoi, kun he pyysivät meitä kehittämään älykkään tavan lanseerata Yale Doorman -lukko Suomessa. Ensimmäiseksi nimesimme tuotteen älylukoksi ja samalla loimme termin koko uudelle lukkokategorialle. Yale Doorman on kokonaan uudenlainen älylukko, jonka etuina ovat elämää helpottavat monipuoliset käyttötavat sekä kilpailijoihin nähden edullinen hinta. Tältä pohjalta lähdimme luomaan lanseerauskampanjaa, jonka jälkeen jokainen kohderyhmään kuuluva tietäisi, että ”Yale Doorman on uuden ajan älylukko”.
Lanseerauksen sydämenä toimi Yale Doormanin pysyväksi ”kodiksi” suunniteltu Älylukko.fi-palvelu. Sen avulla asiakas pääsee itse kokoamaan omaan kotiinsa sopivan Yale Doorman -kokonaisuuden. Valitsimen kantavana ajatuksena oli saada mielenkiintoa herättävät hinnat esiin ja toisaalta tarjota reitti helppoon ostopäätöksen sekä edelleen verkko-ostamiseen.
Muissa jalkautuksissa hyödynnettiin tarkkaan kohdennettuja retargeting-bannereita, hakusanamainontaa, katkotunnisteita sekä yhdessä lukkoliikkeiden kanssa toteutettua koodisuoraa, jotka kaikki ohjasivat tehokkaasti Älylukko.fi-palveluun ja sitä kautta ostotilauksiin.
Yale Doorman lähti lisäksi kiertueelle elokuvateattereihin. Suurten kaupunkien leffa-auloissa tavoitettiin tehokkaasti lapsiperheet: Niin lapset kuin heidän vanhempansakin. Promon ideana oli saada mahdollisimman moni kokeilemaan itse älylukkoa ja sitä kautta omakohtaisesti kokemaan sen käytön helppous sekä levittämään kokemuksensa ilosanomaa. Promoihminen jakoi flyereita, joissa oli uniikki koodi, jonka avulla saattoi avata ison keltaisen oven Yale Doorman -älylukon ja samalla voittaa leffapopparit. Koodilla pääsi netissä osallistumaan vielä pääarvontaan, mikä sai kokeilijat kuljettamaan flyerin kotiin asti. Arvontatiedot puolestaan synnyttivät myös hyödyllisen liiditietokannan. Samaan aikaan elokuvateattereissa pyöri myös Yale Doormanin iloja ja hyötyjä esittelevä mainosanimaatio. www.abloy.com