Miten luodaan verkkosivualusta, jonka ominaisuuksia käyttäjät kiittävät vuodesta toiseen? Oma HubSpot-matkani alkoi noin 10 vuotta sitten, eikä kyllästymistä ole näköpiirissä. Innostun yhä työkalusta, jonka avulla voimme luoda ja kehittää isojakin asiakaslähtöisiä sivustoja – sekä kokonaisia liidejä kerääviä digitaalisia ekosysteemejä.
HubSpot onnistuu vuodesta toiseen, koska sen tarjoamat työkalut (verkkosivualusta mukaan lukien) ovat käyttäjälähtöisiä ja jatkuvasti kehittyviä. Niiden vahvuus on tiivis yhteys markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun välillä. Tämä mahdollistaa asiakkaille joustavan ja sujuvasti etenevän palvelun tarjoamisen yrityksen digitaalisissa kanavissa.
Kokonaisvaltainen HubSpot tarjoaa käyttäjilleen jatkuvasti uusia, työtä helpottavia ominaisuuksia. Verkkosivuston kävijä- ja käyttäjäkokemus on kaiken ytimessä, tehokkuutta ja tuloksellisuutta unohtamatta. Tässä yhtälössä kaikki voittavat.
Koska HubSpotia kehitetään jatkuvasti, se sopii mainiosti yhteen verkkosivujen jatkuvan kehittämisen mallin eli Growth Driven Designin (GDD) kanssa. Ihmisten verkkokäyttäytyminen muuttuu nopeasti, joten verkkosivustojen täytyy pysyä muutoksessa mukana. Sivuston systemaattinen kehittäminen kävijädataan perustuen on digitaalista asiakaspalvelua parhaimmillaan. Dynaaminen yritys tarjoaa virtaviivaista palvelua myös verkossa.
HubSpot-sivusto voidaan rakentaa valmiiden teemojen pohjalta tai se voidaan toteuttaa täysin yksilöllisen designin mukaan. Päätelaitteen mukaan skaalautuva mobiilioptimointi on olennainen osa sivuston visuaalista ja toiminnallista suunnittelua.
Lisenssipohjaisuus voi tuntua uutta verkkosivualustaa etsivästä aluksi oudolta. Kuukausimaksulla säästää kuitenkin selvää rahaa, erityisesti pidemmällä aikavälillä. Jatkuvan kehittymisen lisäksi HubSpot tarjoaa monia muitakin etuja, sillä lisäkustannuksia tuovia alustan päivitystöitä tai lisäosia (kuten e-mail, lomakkeet jne) ei tarvita.
Alustan ja työkalujen päivitykset (joista esim. WordPressissä täytyy huolehtia itse tai kumppanin toimesta) sisältyvät HubSpot-lisenssin hintaan. Myös välttämättömät, jatkuvasti päivitettävät tietoturva-asiat ja ajantasainen GDPR-mukaisuus sisältyvät HubSpot-lisenssimaksuun. Muissa alustavaihtoehdoissa näin ei yleensä ole.
Lisäksi aina SSL-suojattujen HubSpot-sivustojen toimintavarmuus on 99,95 %. Lisenssin laajuus valitaan tarpeen mukaan, eli HubSpot CMS kasvaa yrityksen mukana.
Nämä ovat vain poimintoja työkalun monista ominaisuuksista.
Lue lisää HubSpot CMS Hub:ista ja sen käyttöönotosta!
HubSpot CMS Hub -työkaluun voit liittää HubSpotin muita, toisiinsa integroituja markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun työkaluja eli Hubeja. Niiden avulla verkkosivuilla voidaan mm. tehokkaasti kerätä uusia kontakteja ja liidejä sekä lämmittää näitä kohti yhteydenottoa ja ostopäätöstä.
Lomakkeilla kerätyt kontaktit jättävät tietoja sivustolla käynneistään, ja nämä tiedot siirtyvät automaattisesti HubSpot CRM:ään. Oleellista on, että sivustovierailuista kertyvä data auttaa samalla tunnistamaan sivuston tärkeimmät kehityskohteet. HubSpotin analytiikka- ja raportointityökalut ovat erittäin havainnolliset ja helppokäyttöiset.
Tämän lisäksi HubSpot tarjoaa todella kattavan joukon natiivi-integraatioita muihin digitaalisiin työkaluihin. Hyviä esimerkkejä ovat mm. Google Calendar, GoToWebinar ja Databox. Jos nykyistä CRM-järjestelmää ei haluta vaihtaa HubSpot CRM:ään, moniin CRM-järjestelmiin löytyy natiivi- tai kustomoitava integraatiomahdollisuus.
Tässä muutamia esimerkkejä HubSpot CMS-ratkaisulla kehittämistämme verkkosivustoista: