HubSpotin verkkosivustoalusta on erinomainen valinta pk-yrityksille sen helppokäyttöisen käyttöliittymän, automaattisen ylläpidon, monipuolisten sisältöelementtien, markkinointi-, myynti- ja asiakaspalvelutyökalujen sekä integroidun CRM:n ansiosta. Tässä artikkelissa pureudun hieman syvemmin jokaiseen edellä mainittuun asiaan ja pyrin perustelemaan tämän väittämän.
HubSpotin käyttöliittymä on suunniteltu erityisesti käyttäjäystävällisyyttä ja helppokäyttöisyyttä ajatellen. Se on intuitiivinen ja selkeä, mikä tekee siitä erinomaisen valinnan pienille ja keskisuurille yrityksille, joilla ei välttämättä ole omaa teknistä osaamista. Käyttämistä helpottaa rakentamamme verkkosivuteema, jossa sivuston kaikki elementit toimivat samalla logiikalla.
Helppokäyttöinen verkkosivusto on kaikkien etu – katso esittelyvideo!
Toisin kuin esimerkiksi WordPressiin rakennetuilla sivustoilla, HubSpot huolehtii verkkosivustosi ja siellä käytössä olevien työkalujen päivittämisestä puolestasi. Yksinkertaistaen tämä tarkoittaa sitä, että sinun ei tarvitse huolehtia sisällönhallintajärjestelmän ja lisäosien päivityksistä eikä jatkuvasti stressata sitä, että jonkin lisäosan uusin päivitys tai päivittämättä jättäminen saattaa aiheuttaa ongelmia juuri sinun sivustollasi.
HubSpotiin rakentamastamme verkkosivuteemasta löytyy elementit lähes kaikkiin tarpeisiin ja erityistapauksiin räätälöitävät ratkaisut on helppo toteuttaa jatkokehityksenä. Käytännössä homma toimii niin, että kuka tahansa voi vetää sisältöelementtejä valikosta paikoilleen, syöttää niihin sisällön, tarkistaa lopputuloksen ja julkaista uuden sivun. Monipuolisuus ja helppokäyttöisyys mahdollistavat säännöllisen sisällön julkaisemisen ilman teknistä osaamista – ja kyllä, se on oikeasti näin helppoa.
Kasvua hakevalle pk-yritykselle löytyy HubSpotista kattava valikoima työkaluja markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun tehostamiseen. Pyrin seuraavaksi esittelemään työkalut pintapuolisesti ja antamaan omia suosituksiani, mutta mikäli jokin asia jää askarruttamaan, niin varaa palaveri kanssani!
HubSpot tunnetaan ehkä parhaiten hyvin monipuolisena markkinointialustana. HubSpotista löytyy valmiina työkaluja liidien keräykseen, sähköpostimarkkinointiin, sosiaalisen median hallintaa, hakukoneoptimointiin sekä markkinoinnin analytiikkaan. Mitään työkaluja ei siis tarvitse itse asentaa vaan ne tulevat ostamasi lisenssin mukana.
Uskon, että pk-yrityksiä palvelevat ensisijaisesti CRM:ään integroidut liidien keräykseen ja sähköpostimarkkinointiin liittyvät työkalut. Näiden avulla kaikki lomaketäytöt tallentuvat suoraan asiakashallintajärjestelmään ja asiakkaille on helppo lähettää heille räätälöityä markkinointiviestintää.
HubSpotista löytyy kattava valikoima myynnin tehostamiseen ja liidien jatkojalostamiseen liittyviä työkaluja, joiden avulla pienikin myyntitiimi voi tehdä isoa tulosta. Työkaluista löytyy ratkaisuja prospektointiin, myynnin ennustamiseen, myyntitiimin valmentamiseen sekä myynnin analytiikkaan liittyen. Lisäksi myyntityökalujen avulla voi automatisoida tehtävälistoja, viestiketjuja ja kauppojen seurantaa.
Lue, miksi HubSpotin mobiilisovellus on myyntitiimin tehokkain työkalu!
Esimerkiksi sekvenssityökalu palvelee erinomaisesti pieniä ja keskisuuria yrityksiä, jotka eivät syystä tai toisesta pääse näkyviin markkinoinnin avulla. Sekvenssiketju on monivaiheinen kontaktointi- ja tehtäväketju, jota voidaan käyttää uudelleen ja uudelleen kun myyjät lähestyvät uusia potentiaalisia asiakkaita. Ketjun avulla jokainen viesti on helppo personoida kunkin asiakkaan tarpeisiin ja valmiiksi suunniteltu ketju huolehtii myös siitä, milloin kehenkin pitää olla yhteydessä.
Erinomaisen asiakaspalvelun tarjoaminen on elintärkeää pienille ja keskisuurille yrityksille pitkäaikaisten suhteiden ja niiden kautta saatavan markkinointihyödyn rakentamiseksi. HubSpotin asiakaspalvelutyökaluista löytyy ratkaisuja asiakaspalvelun tiketöintiin, tyytyväisyyskyselyyn, tietopankin rakentamiseen, automatisoituun chattiin ja puhelinpalveluun.
Erityisesti automatisoidusta chatista on hyötyä pk-yrityksille, joilla ei ole resursseja vastata chatin kautta tuleviin kysymyksiin reaaliajassa. Myös aktiivinen tyytyväisyyskyselyiden teettäminen auttaa yrityksiä reagoimaan mahdollisiin ongelmakohtiin ja kehittämään palveluaan.
HubSpotin sisällönhallintajärjestelmän ja kaikkien työkalujen ylivoimaisuus tulee asiakashallintajärjestelmästä eli CRM:stä, jonne kaikki asiakasdata tallentuu automaattisesti. Keskitetty asiakasdata mahdollistaa laajan ymmärryksen asiakkaiden käyttäytymisestä ja mieltymyksistä, mikä puolestaan mahdollistaa henkilökohtaisen ja personoidun palvelun tarjoamisen. Kaikkien käytössä olevasta asiakashallintajärjestelmästä on myös järjettömän suuri hyöty tiedon jakamiselle, kun kaikki saavat reaaliajassa tiedon siitä, mitä kunkin asiakkaan kanssa on tehty.
HubSpot on rakentanut hinnoittelunsa siten, että verkkosivujen rakentamiseen tarvittava CMS Hub Starter maksaa 23 euroa kuukaudessa, mutta koko CRM Suite Starter-paketin saa jo 30 eurolla kuukaudessa*. Toisin sanoen 7 lisäeurolla kuukaudessa saa käyttöönsä useita markkinointiin, myyntiin, asiakaspalveluun ja datan hallintaan liittyviä työkaluja.
*Hinnat tarkistettu blogin julkaisun aikaan.
CMS Hub Starter -lisenssi sisältää 50 verkkosivua, blogin, laskeutumissivut, SEO-työkalun, sekä kaikki sivuston ylläpidolle tärkeät ominaisuudet. Seuraavan tason CMS Hub Professional -lisenssi mahdollistaa jopa 10,000 verkkosivua, 100 blogia, kehittyneemmän SEO-työkalun, sekä useita sisältöjen personointiin liittyviä työkaluja. Yksittäin ostettuna CMS Hub Professional -lisenssin hinta on alkaen 360 euroa kuukaudessa, mutta kannattaa huomioida, että HubSpot tarjoaa usein useamman lisenssin pakettitarjouksia.
Näin helppoa on HubSpotin käyttöönotto!
Toivottavasti sain edes jotenkin perusteltua mitä etuja HubSpotiin rakennettu verkkosivusto voi tarjota pk-yrityksille. Jos teidän yrityksenne tarvitsee uutta sivustoa, jolla voidaan myös tehostaa liiketoimintaa, kannattaa harkita HubSpotin käyttöönottoa. Tutustu tarkemmin alla olevasta painikkeesta!