Viestin selkeyttäminen verkkosivustolla
Hoivarakentajien sivustouudistuksen keskeisin tavoite oli viestin ja sisältörakenteen selkeyttäminen verkkosivuilla. Muita tavoitteita olivat sivuston latausnopeuksien, responsiivisuuden, saavutettavuuden ja hakukoneoptimoinnin kehittäminen.
Sivustoprojekti aloitettiin huhtikuussa 2023 ja tavoitteena oli julkaista uusi sivusto kahden kuukauden kuluttua kesäkuun ensimmäisellä puoliskolla ennen lomasesonkia.
Videolla Hoivarakentajien strategiajohtaja sekä verkkosivu-uudistuksen omistaja Mikko Vainioranta kertoo, kuinka tavoitteissa onnistuttiin.
Verkkosivuprojektissa onnistuttiin sujuvan yhteistyön avulla
Projektin suunnitteluvaiheesta alkaen kommunikointi sekä Mikon että Hoivarakentajien muun tiimin kanssa oli todella sujuvaa ja yhteistyö toimi. Me Blinkillä saimme melko vapaat kädet toteutukseen, jolloin pystyimme tuomaan asiantuntijuutemme parhaiten esiin.
Sivuston rakenteen, sisältöjen ja kävijäkokemuksen suunnittelussa huomioimme erityisesti tärkeimmät kohderyhmät ja hakukoneoptimoinnin. Uuden sivustorakenteen, uudistetun ulkoasun sekä selkeytetyn navigaation avulla verkkosivustosta kehitettiin asiakaslähtöisempi ja Hoivarakentajien liiketoiminnan tavoitteita paremmin palveleva.
Sivuston suunnitteluun käytimme Figma-suunnittelujärjestelmää ja verkkosivuston rakensimme keväällä 2023 julkaisemaamme HubSpot-verkkosivuteemaa hyödyntäen.
Verkkosivuprojekti oli Hoivarakentajille mieluisa kokemus
Verkkosivuprojektiin sisältyy aina rakennesuunnitelman, visuaalisen suunnitelman ja teknisen suunnitelman sekä toteutuksen lisäksi myös sisällöntuotantoa, sisällönsyöttöä ja sisältöjen optimointia. Muita lähes pakollisia työvaiheita ovat blogien siirtäminen uuteen pohjaan ja uudelleenohjauksien suunnittelu ja toteutus, jotta uudelle sivustolle ei tule 404-virhesivuja. Lisäksi julkaisua vaille valmis sivusto tulee vielä testata huolellisesti ennen julkaisua.
Tiivis ja sujuva yhteistyö Hoivarakentajien kanssa mahdollisti etenemisen työvaiheesta seuraavaan tiukan aikataulun mukaisesti. Projektin aikataulupaine ei kuitenkaan tuntunut asiakkaan pöydällä, sillä olimme suunnitelleet ja resursoineet jokaisen työvaiheen tiimin kesken jo projektin alussa, ja suunnitelmat pitivät paikkansa sivuston julkaisupäivään saakka.
Verkkosivusto siirrettiin WordPressistä HubSpotiin ongelmitta
Moni asiakas epäilee sivuston siirtämistä uudelle alustalle, mutta alustan vaihtaminen ei näy verkkosivukävijälle ollenkaan. Verkkosivuston hallintapaneelissa ja sivujen muokkaustyökalussa positiivinen muutos on toki havaittavissa.
Verkkosivustoa kehitetään ketterän kehityksen mallilla
Hoivarakentajien uutta verkkosivustoa kehitetään kävijädatan ja muuttuvien liiketoimintatavoitteiden perusteella jatkuvasti eteenpäin. Ketterän kehityksen mallia hyödyntäen sivustolle tuodaan uutta sisältöä ja uusia toiminnallisuuksia sekä optimoidaan havaittuja kehityskohteita tasaiseen tahtiin. Näin sivusto säilyy uudenraikkaana pidempään, kun sitä ei jätetä tyhjäkäynnille heti julkaisun jälkeen.
Verkkosivu-uudistuksen lisäksi olemme kirkastaneet Hoivarakentajien brändiä sekä kehittäneet markkinointia uusien työkalujen ja dataohjatun sisältömarkkinoinnin avulla.
Hoivarakentajat on Suomen suurin julkinen hirsirakentaja ja vastuullisen rakentamisen edelläkävijä. Yritys auttaa hoiva- ja varhaiskasvatusyrityksiä kohti kestävää, kannattavaa kasvua vetovoimaisilla hirsirakennuksilla, jotka tuovat työntekijöitä ja asiakkaita.
-
- Verkkosivustoprojektit
- HubSpot
- SEO
- Gameplan
- Brändiuudistus
- GUI design
- Inbound-markkinointi
- Some
Kuinka kasvattaa liidien määrä +260% ?
-
Suur-Savon Sähkö
Kaukolämpö brändättiin Lempeäksi