Uusi verkkosivusto tukee Jymy Jäätelön huikeaa kasvua
Toteutimme Jymy Jäätelölle uuden verkkosivuston, joka on helppokäyttöinen, responsiivinen sekä yhdenmukainen uuden brändi-ilmeen kanssa. Uutta sivustoa haluttiin hyödyntää aiempaa vahvemmin Jymyn markkinoinnissa, joten uuden sisällön lisäämisen sivustolle piti olla äärimmäisen helppoa. Uudella sivustolla haluttiin myös selkeyttää vuonna 2023 uudistettu brändi-ilmettä, jossa pinkki väri on keskiössä.
Sivustouudistuksen myötä myös tietoturva-asiat saatiin kerralla kuntoon, sillä HubSpot huolehtii sivuston tietoturva-asetuksista ja palomuurista. Myöskään kolmannen osapuolen lisäosille ei ole tarvetta, koska kaikki tarvittavat työkalut löytyvät HubSpotin eri Hubeista.
Uudelle sivustolle asetettiin useita markkinoinnin tavoitteita
Markkinoinnin kannalta on tärkeää, että millä tahansa sivustolla tulee vahvasti esiin yrityksen brändi, sen tarina sekä tuote- tai palvelutarjoama. Jymyn sivustouudistuksessa pureuduttiin juuri näihin asioihin, ja projektin tavoitteita olikin aiempaa selkeämpi tuotevalikoima, Jymyn tarinan kertominen, sivuston sisältörakenteen selkeyttäminen sekä brändin yhdenmukaistaminen.
Projekti käyntiin yhteisellä työpajalla
Verkkosivuprojekti aloitettiin yhteisellä työpajalla, jossa pureuduttiin Jymy Jäätelön brändiin ja kohderyhmiin, projektin tavoitteisiin ja vastuualueisiin.
Työpajan jälkeen tehty projektisuunnitelma sekä vastuunjakotaulukko toimivat projektin kulmakivinä.
Sisältörakenteesta kohti visuaalista ilmettä
Uuden sivuston suunnittelu aloitettiin sivustokartan luomisella. Sivustokartalla hahmoteltiin sivuston navigaatiorakenne.
Sivustokartan jälkeen tehtiin sivujen rautalankamallinnos Figma-suunnittelutyökalulla. Rautalankamallinnokseen hahmoteltiin kunkin sivun sisältörakenne ilman tyylejä.
Ulkoasusuunnitelma konkretisoi tulevan verkkosivuston
Kun asiakas oli hyväksynyt rakennesuunnitelman, aloitettiin sivuston ulkoasun suunnitteleminen. Ulkoasusuunnitelma tehtiin myös Figmaan olemassa olevan rautalankamallinnoksen päälle.
Uusi sivusto rakennettiin HubSpotiin Blink Helsingin verkkosivuteemaa hyödyntäen
Hyväksytyn ulkoasusuunnitelman jälkeen suunnitelmat voitiin jalkauttaa täsmälleen identtisinä HubSpotin verkkosivupohjiin. Uusi sivusto rakennettiin Blink Helsingin kehittämää verkkosivuteemaa hyödyntäen, joka mahdollistaa täysin yhdenmukaisen toteutuksen Figman suunnitelmien ja HubSpotin sisällönhallintajärjestelmän välillä.