Ohita navigaatio

Kerabit Kattoremontit

Uusi liiketoiminta-alue lanseerattiin kattopäällikön voimin

Kerabitin rakennus- ja asennusliiketoiminta oli aiemmin keskittynyt suuriin hankkeisiin, ja asiakaskunta koostui pääosin b-to-b-kohderyhmistä: rakennuttajista, rakennusliikkeistä sekä kiinteistö- ja taloyhtiöistä. Keväällä 2024 Kerabit teki kuitenkin uuden aluevaltauksen perustamalla Kerabit Kattoremontit -liiketoimintayksikön ja ryhtymällä urakoimaan pien- ja omakotitalojen kattoremontteja kuluttaja-asiakkaille.

Omakotitalojen kattoremontit on kiivaasti kilpailtu ala, jossa urakoista taistelee lukematon määrä toimijoita. Onnistunut lanseeraus edellyttikin mittavaa ja erottuvaa lanseerauskampanjaa, jonka viesti on kirkas.

Kattopäällikkö vastaa kaikesta

Lanseeraussuunnittelun ensimmäinen pähkinä purtavaksi oli pohtia, millaisella ydinviestillä erotumme kilpailijoista – kaikki kattoremonttien tekijät kun ovat kokeneita ammattilaisia, jotka tarjoavat laadukkaan lopputuloksen kilpailukykyiseen hintaan.

Erinäisten pohdintojen jälkeen erotteleva tekijä löytyi: kun kattoremontin tilaa Kerabitilta, urakalle nimetään oma projektipäällikkö, joka vastaan remontin jouhevasta toteutuksesta alusta loppuun.

Nostamalla projektipäällikkö valokeilaan pystyttiin kasvattamaan Kerabitin vetovoimaa ja antamaan toiminnalle kasvot. Projektipäällikkö oli myös omiaan hälventämään pelkoja ja epäilyjä, joita kuluttajan mielessä väistämättä liikkuu kaikkia rakennusprojekteja kohtaan.

Projektipäällikkö ei kuitenkaan ole mainonnallisesti kovinkaan vetoava, joten erottuvuuden ja kiinnostavuuden nimissä Kerabitin projektipäälliköt nimitettiin kattopäälliköiksi.

Kerabit_kattoremontit_päällikkö

Kun kattoremontista vastaa sille nimetty kattopäällikkö, asiakas voi hengittää vapaammin. Kattopäällikkö pitää asiakkaan ajan tasalla, ja häneen voi olla aina yhteydessä kaikkiin remonttiin liittyvissä kysymyksissä.

Kattopäällikkö on kattoremonttiasiakkaan luottohenkilö, jota katsoessa ei voi kuin ihaillen todeta: “On se päällikkö.”

Monimediakampanja toi kattopäällikön kansan tietoisuuteen

Kampanjan päämediaksi valikoitui televisio, sillä se on edelleen lyömätön media, kun brändille halutaan luoda tunnettuutta ja tunnesidettä. Television lisäksi kattopäällikkö näkyi ja kuului radiossa, sanomalehdissä, digitaalisessa maailmassa ja sosiaalisessa mediassa.

Kampanja keskiössä oli 30 sekunnin pituinen TV-filmi, jonka sankari luonnollisestikin on Kerabitin kattopäällikkö.

TV-filmistä leikattiin myös 15-sekuntinen versio, jota ajettiin pääfilmin rinnalla muistuttajana.

Radio

Kattopäällikkö sai viestinsä kuuluviin myös radiomainoksissa, joskaan hänellä itsellään ei ollut vuorosanoja.

 

Digi- ja somemainonta

Digi- ja somemainontaa varten kattopäälliköstä tehtiin myös taktinen 10 sekunnin mittainen video.

Kerabit_kattoremontit_somekooste

Digiä, somea ja printtiä

Osana lanseerausta toteutettiin mittava digi- ja somekampanja, jonka tavoitteena oli yhtäältä kasvattaa tunnettuutta ja saada liikennettä Kerabit Kattoremonttien nettisivuille ja toisaalta tuottaa myynnille liidejä kattoremonttia kaavailevista omakotitaloasujista.

Näkyvyys painetussa mediassa varmistettiin printtimainoksilla Kärkimedian sanomalehdissä.

Case_Refe_Kerabit_kattoremontit6

Onnistuneiden myyntitilanteiden tueksi Kerabit Kattoremonttien myyjille tuotettiin tukimateriaalia, kuten asiakaskohtaamisiin tarkoitettu myyntikirjanen sekä asiakkaille jätettävä, myyjän tiedoilla personoitu esite.

Case_Refe_Kerabit_kattoremontit2

Kerabit_white

 

 

Kerabit on osa pohjoismaista Nordic Waterproofing konsernia. Se valmistaa bitumikattotuotteita ja kattoelementtejä sekä urakoi kattoja ja julkisivuja, suunnittelee ja toteuttaa aurinkovoimaloita, tekee vaativia lattia- ja laivankansipinnoituksia, teollisuuden pintakäsittelyjä sekä huoltaa kattoja.